Inglés de Negocios

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Algunos consejos para tus llamadas en Inglés de Negocios.

Publicado por en en Tips y artículos de interés
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Muchas veces tenemos la premura de dejar un mensaje y por ello no lo estructuramos claramente, si no es en tu lengua materna esto puede ser aún peor. Aquí te dejamos algunos consejos para estructurar adecuadamente tus mensajes de voz en Inglés.

 

Leaving a voicemail

Hints on voicemail organization:

  • ·     Top down not bottom up e.g., give the main message but don’t supply all the details.
  • ·     Content not process.
  • ·     Synthesis not summary e.g., state what the message is and the actions you’d like the other person to take.

 

 

Tips on leaving a voicemail:

  • ·         No longer than 60 seconds.
  • ·         Summarize the purpose of your message in a sentence or two.
  • ·         Give your name and telephone number early in the message.
  • ·         Speak slowly and distinctly.
  • ·         Give the recipient enough information to act.
  • ·         Say when you will be able to receive a return call.

 

 

Leaving a message in your own voicemail:

  • ·         Give your name clearly.
  • ·         Say when you will be available to receive a call.
  • ·         Do not say ‘speak after the tone’.
  • ·         Do not say ‘you have reached the voicemail of ...’ – we all have enough experience of using the telephone and leaving messages!

 

 

Expressions you can use when you leave a voicemail:

  • Starting the message:    "Hello, this is ............."
  • Saying the day/time you are leaving the message:           "It’s Tuesday June 10 It’s 10 a.m."
  • Giving the reason for your call:                  "I urgently need to talk to you about ............."
  • Leaving your number:                   "Please call me back on ............. I will be in the office until ............."

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